Welkom bij ons tweede daltonlab! Plaats: online (link in deze uitnodiging) Datum en tijdstip: woensdag 19 januari van 16.00 tot 17.00 uur. Vanaf 15.45 uur is er een digitale inloop. Woensdag 19 januari is iedereen uit onze regio die affiniteit met dalton heeft van harte welkom. Het maakt niet uit vanuit welke rol je aanschuift. Nodig dus al je collega's uit! Helaas hebben we moeten besluiten er een online-daltonlab van te maken. Maar, het wordt een heel bijzonder lab. 1. Het Rapportfolio van de Lorentzschool. (15 min.) Gepresenteerd door Naomi Calis. Na de presentatie is er ruimte voor het stellen van vragen. 2. Het portfolio van Juliana daltonschool. (15 min.) Gepresenteerd door Françoise Smeele. Na de presentatie is er ruimte voor het stellen van vragen. 3. “Nou ga je toch ernstig twijfelen”. (30 minuten) We bereiden ons voor op het derde daltonlab van 17 mei 2022. Dit dalltonlab heeft de vorm van College Tour. We formeren een panel, waarin Patrick Sins, Rene Berends, een dalton leerkracht en een dalton leerling zitten. We zullen aan de hand van vragen, stellingen en filmpjes elkaar uitdagen na te denken over dalton. Maar voor het zover is, brengt Piet van der Ploeg ons ernstig aan het twijfelen. Piet van der Ploeg schrijft in een aantal artikelen dat er van eigenaarschap bij kinderen op een daltonschool nauwelijks sprake is. De onderbouwing voor zijn stelling levert hij in vijf bijdragen (de laatste komt in 2022 uit). We vragen je deze (minimaal de eerste drie) te lezen. Aan de hand van vijf stellingen meten we twijfel. De vraag is of Patrick Sins op 17 mei de twijfel weg kan nemen. De link naar de bijdragen vind je onder de agenda. De link om in te loggen bij het tweede daltonlab: Google Meet Link voor videogesprek: https://meet.google.com/zjr-xzcy-isc Of kies: (US) +1 650-449-9991, pincode: 289 290 928# Link naar de vier artikelen van Piet van der Ploeg: https://onderzoekonderwijs.net/2020/02/26/paradoxen-van-eigenaarschap-1-gastblog/ https://onderzoekonderwijs.net/2020/03/13/paradoxen-van-eigenaarschap-2-gastblog/ https://onderzoekonderwijs.net/2020/04/22/paradoxen-van-eigenaarschap-3/ https://onderzoekonderwijs.net/2020/06/19/paradoxen-van-eigenaarschap-4/ Een reactie: https://onderzoekonderwijs.net/2021/02/23/eigenaarschap-van-leerlingen-waarom-hoe-en-in-hoeverre/ Vriendelijke groet, Jildou, Lara, Robine, Rudger, Koen, Jeroen Bestuur Dalton Midden-Nederland
0 Comments
Leave a Reply. |